Vervolg lesvoorbeelden #3 >

Maten tellen met een break op de vijfde maat, op 2-3-4 en op de 1e tel

Maten tellen 1-2-3-4, 2-2-3-4, 3-2-3-4, 4-2-3-4 controle!

Ritme en geheugenspel

Kringritmes

Uitleg/voorspelen basicrock-patroon: hi-hat-rechterhand, snaredrum-linkerhand,  basdrum-rechtervoet. Linkervoet rust op hi-hat pedaal. Goed indrukken.

Drums (individueel):Hi-hat      x  x  x  x     x  x  x  x     x  x  x x    x  x  x  x
                             Snare          x                x                 x              x
                             Bas         x                x                 x              x 

R4 Herhalen uitleg aansluitingen/kernbegrippen/ bediening elektrische apparatuur/veiligheid.

Begin maken met repertoirekeuze

Kringritmes

Maten tellen tot en met M16 en afronden.

Individueel oefenen van het basicrock-patroon

□ basicrock-patroon

De lesonderwerpen uit de lesclusters, bijvoorbeeld het stemmen van de drumvellen, krijgen in de vervolglessen een grotere rol. Het middengedeelte van de les wordt dan meer en meer gebruikt om de leerlingen nieuwe oefeningen aan te leren. Een registratiesysteem is onvermijdelijk. Afvinken wat de leerling beheerst. Niet alleen de vooruitgang van de leerling is belangrijk, je weet waar de leerling gebleven is. Het kunnen spelen van het basicrock patroon levert in het 1e jaar een hoog rapportcijfer op.

Een korte impressie van mijn lessen, gemaakt door Tessa Prinsen (23 min.), is te zien op deze website.

Videolink