Vervolg lesvoorbeelden #2 >
Ritme en geheugenspel/Kringritmes
Oefening bas-snare combinatie als voorbereiding op het basicrock-patroon (individueel):
Snaredrum x x
Basdrum x x
R2 Herhaling afspraken/Behandeling snaredrum/ gebruik drumsticks
Benoemen van sommige onderdelen van de geluidsapparatuur.
Herhalen Hi-hat (links-rechts coördinatie) R-R-L-R-R-R-L-R noteren!
□ Hi-hat (links-rechts coördinatie) R-R-L-R-R-R-L-R
Kringritmes en geheugenspel. De sets drumsticks in hoesjes (!) worden uitgedeeld
Maten tellen 1-2-3-4, 2-2-3-4, 3-2-3-4, 4-2-3-4 controle!
Dit is lastig om uit te spreken: twee-twee-drie-vier, maar iedereen moet meedoen.
Hardop. Besteed extra aandacht aan de leerlingen die het totaaloverzicht verliezen.Het is begrijpelijk dat je niet op je gemak voelt als je aan de beurt bent.
□ Maten tellen 1-2-3-4, 2-2-3-4, 3-2-3-4, 4-2-3-4
Bas-snare combinatie: basdrum-rechtervoet, snaredrum-linkerhand
Ook oefenen in kring.
Drums (individueel): Snare x x x
Bas x x x x
Cd’s luisteren over de koptelefoons afspraken/bediening
Spelen op instrument van keuze
Begin maken met repertoirekeuze.
R3 Herhaling kernbegrippen R1 en R2. Gebruik zangmicrofoon plus afspraken/ bediening. Uitleg aansluitingen/kabels etc. Wat is elektriciteit? Hoeveel stroom komt er uit het stopcontact? Wat doet een omvormer? Wat moet je doen als iemand onder stroom staat?
lees verder op de volgende pagina > |